Erasmus + : YAHIE!
Départ de notre délégation ERASMUS + pour la Grèce dans le cadre du projet "Youth In Europe".
We are now on Thursday. We had a big excursion 1h bus ride from the school. We visited a Museum which was presented by a Greek student. It's a special museum because it is an underground one, built upon the grave of Alexander the Great's father, Philip the Second. That's why it is considered as the cradle of the Macedonian empire.
After the visit we went to a restaurant next to the beach where we stayed for 2h, playing volleyball or frisbee ( pied dans l'eau ).
We took the bus to go back to school then everyone goes with his family. Eulalie, Charlotte and Adrien went to eat waffle while Arthur was resting before going out on evening with everyone, every country was represented.
Arthur Formentin
Tuesday, April 17th
On Tuesday, we had to meet at 8:20 at school to have lessons managed by the teachers of every host country. After 2 hours we went back to work on the project we will have to present on Friday. Then every country presented the issue of refugees to open on a debate. After we all went to eat: Adrien and I went to eat a specialty, gyros (kind of a kebab), Charlotte went to a meat restaurant while Eulalie was eating at her host's home. Everyone did different kind of activities in the afternoon. In the evening Adrien and I with the hosts went on a cruise. On the landing we meet back Eulalie and Charlotte and we spent all the evening all together (~ 40 peoples, Greeks and guests), before getting back home to sleep.
Arthur Formentin
Dimanche 15 avril
Heute fliegen wir nach Istanbul .
Wir haben eine Pause gemacht (3 Uhr)
Danach fliegen wir nach Thessaloniki.
Das wetter ist nicht so schön, es ist kalt aber die Stimmung ist sehr freundlich.
Wir sind im Flughafen um 22:00
Wir gehen mit unserer Gastfamilie
Adrien Lhabitant
L’objectif est de mener un projet commun, sur un thème commun et dans un objectif commun !
Bien que le pays porteur du projet, au regard des institutions européennes est l’Allemagne, la langue de travail
est l’anglais. C’est pourquoi le projet est réservé aux élèves de 1 ère ayant choisi l’option DNL histoire géographie
en anglais.
Ici les élèves vont interroger la question de l’identité européenne : Comment se sentir chez soi en Europe ? Ou
plus largement : qu’est-ce qu’être européen ?
Pour répondre à cette question, ils vont mener des enquêtes, faire des recherches, exprimer leurs sentiments,
dresser des portraits, rédiger des biographies, enregistrer des témoignages… Pour ce faire, ils devront produire
des petites vidéos, alimenter une page web ou encore rédiger des articles.
Wednesday 29 November
Hallo ! Gestern sind wir nach Köln gefahren.
After a train trip which lasted some 30 minutes, we took a group photo next to the cathedral.
Ensuite nous avons visité l'intérieur de celle-ci. Then we got the choice: we could either go on the top of the cathedral or walk around the city to do some shopping. Mon hôte et moi décidèrent de monter, c'était très impressionnant!
Danach sind wir zum McDonald's gegangen. After this meal, we walked around the city and the Christmas market. To end, about 18 o'clock, I went back to my host family and we finished our day by a good meal.
Oscar Jonas
Aujourd'hui nous sommes allés dans un cours d'allemand afin de présenter un oral en allemand, sur le thème de la gastronomie française.
Danach sind wir mit der Erasmusgruppe zum Gasometer Museum gegangen. Wir haben eine Ausstellung "Wunder der Natur" besichtigt.
It was very good and we watch like a big planet. Ensuite nous sommes allés au centre commercial afin de déjeuner et faire du shopping. Being in the center was very good, because we have met with new friends, und wir haben unsere Englishsprache verbessert.
Khalil Aniss, élève de 1ère S2